Μετά το βραβευμένο με Χρυσή Άρκτο και εξαιρετικά ενδιαφέρον Synonyms, ο Ισραηλινός σκηνοθέτης Ναντάβ Λαπίντ επανέρχεται με το Γόνατο της Άχεντ (που διαγωνίστηκε στο επίσημο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Καννών εν μέσω της πανδημίας το καλοκαίρι του 2021), τη μικρή οδύσσεια ενός σκηνοθέτη που δουλεύει πάνω σε ένα video installation με θέμα την επίθεση μιας Παλαιστίνιας σε έναν Ισραηλινό στρατιώτη, και ταξιδεύει στην έρημο Αράβα για να παρουσιάσει μια ταινία του· μια υπάλληλος του υπουργείου Πολιτισμού τού εξηγεί τι έργο τέχνης επιτρέπεται και τι απαγορεύεται να προβληθεί, να διαβαστεί ή να ανεβεί στη σκηνή – και για ποιους λόγους! Ένας απασχολημένος με τον εαυτό του και τα πολλαπλά υπαρξιακά ζητήματα που τον ταλανίζουν 40άρης διανοούμενος καλλιτέχνης απέναντι στη συστημική λογοκρισία, όπως εκφέρεται λεπτομερώς από μια ωραία γυναίκα στη μέση του πουθενά, θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελεί το θέμα μιας συμπαγούς μικρού μήκους ή ενός πιο συμμαζεμένου story, αλλά ο Λαπίντ επιδίδεται σε μια στυλιστική αμετροέπεια που κάνει το μονταζιακά ορμητικό ξεκίνημα μιας ταινίας με προφανή πολιτικά διλήμματα και έντονο σκηνογραφικό συμβολισμό να εξατμιστεί πολύ γρήγορα.