Η Νηπιαγωγός μιλάει για την ποίηση που βγαίνει αβίαστα, απροσδόκητα και θαυματουργά από το στόμα ενός μικροσκοπικού 6χρονου, αλλά εννοεί κάτι πιο πλατύ και σημαντικό: την έλλειψη παιδείας σε μια κοινωνία που εξομαλύνει, εξομοιώνει και εξουδετερώνει.

 

Η πρωτοτυπία της δραματικής, τρυφερής ταινίας της Σάρα Κολάντζελο, που παρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ του Sundance, είναι πως εξετάζει τη διαφορετικότητα όχι από την αναμενόμενη όψη της τρέχουσας διεκδίκησης, των ομάδων πίεσης και των πάλαι ποτέ μειοψηφιών που απέκτησαν φωνή, αλλά από τη σκοπιά μιας παιδαγωγού καταπιεσμένης και απογοητευμένης από ένα σύστημα ομοιομορφίας, καθώς και από τα δικά της απωθημένα, τα όνειρα για μια βαθύτερη σκέψη που δεν πραγματοποιήθηκαν και την προβολή πάνω στα έξυπνα, αλλά ελάχιστα ανήσυχα ή ψαγμένα (και τελικά) νορμάλ παιδιά της.

 

Η Μάγκι Τζίλενχαλ αδράχνει εποικοδομητικά αυτήν τη μοναδική ευκαιρία και ισορροπεί με ακρίβεια τα ξεσπάσματα και την εσωτερική της πάλη με την αφοσίωση μιας μειλίχιας γυναίκας.

Η Μάγκι Τζίλενχαλ παίρνει υπό τη σκέπη της έναν μαθητή της που μπαμπαλίζει έμμετρους μονολόγους, αρχικά τους παρουσιάζει ως δικούς της στο μάθημα ποίησης που παρακολουθεί για να ξεσκάσει και φτάνει στο σημείο να υιοθετήσει το παιδί με παρεξηγήσιμα καλή πρόθεση, χωρίς ο αδιάφορος πατέρας του να υποψιάζεται, πόσο μάλλον να γνωρίζει, πού ακριβώς σκοπεύει να οδηγήσει τη γοητεία που της ασκεί ο μοντέρνος Μότσαρτ του λόγου. Θα μπορούσε να είναι ευτυχισμένη: αγαπά τον σύζυγό της, ξέρει πως δεν διαπράττει ανωμαλία ή ακριβώς μια παράνομη πράξη, αν και έχει συνείδηση πως το παρακάνει.

 

Η ευγενής ευκαιρία να σώσει τον κόσμο αγκαλιάζοντας το πρωτοφανές ταλέντο πυροδοτεί τη μοναχική της αποστολή, δηλαδή να γίνει Σαμαρείτης, σε μια παράδοξη, προσωπική σταυροφορία. Η σκηνοθέτις Σάρα Κολάντζελο κρατάει τους τόνους χαμηλά, ακριβώς όπως μια δασκάλα εύθραυστων νηπίων καλοπιάνει και γλυκαίνει τα κουτσούβελα για να μάθουν με το παιχνίδι και την καλόκαρδη επανάληψη. Η Μάγκι Τζίλενχαλ αδράχνει εποικοδομητικά αυτήν τη μοναδική ευκαιρία και ισορροπεί με ακρίβεια τα ξεσπάσματα και την εσωτερική της πάλη με την αφοσίωση μιας μειλίχιας γυναίκας.