Γραμμένο από 4 κυρίες, σκηνοθετημένο από τη γνωστή ηθοποιό Ολίβια Γουάιλντ (στο ντεμπούτο της σε ταινία μεγάλου μήκους), σε παραγωγή της Μέγκαν Έλισον (Annapurna Pictures) και με ηρωίδες δύο κολλητές συμμαθήτριες που αποφοιτούν οσονούπω και αντιλαμβάνονται πως, αν και αριστούχες, δεν είναι οι μόνες που καταφέρνουν να μπουν σε διακεκριμένα πανεπιστήμια, αλλά τα μοναδικά στερημένα σπασικλάκια που δεν γλέντησαν καθόλου στη σχολική τους θητεία, το Booksmart είναι κατεξοχήν γυναικεία υπόθεση, με στοχευμένη ευαισθησία και ευπρόσδεκτη απόκλιση από τον συρμό των κομεντί ενηλικίωσης που εκτυλίσσονται σε σχολικό πλαίσιο.

 

Η διαφορά της ταινίας από τις πιο δραματικές του είδους, όπως το πρόσφατο Ladybird, ή τις κλασικές κωμωδίες που κυριαρχούν στο προσκήνιο από τα '80s και έχουν δημιουργήσει ήδη μια υπολογίσιμη κινηματογραφική κατηγορία, είναι οι συνεχείς εναλλαγές με πνεύμα κωμωδίας σκετς (ο μετρ της υβριδικής αφήγησης Άνταμ Μακέι ενεπλάκη στην παραγωγή), που μεταφέρουν τις δύο φίλες από τη μία κατάσταση στην επόμενη σαν να ασθμαίνουν μανιασμένα για να προλάβουν το κορυφαίο πάρτι της εφηβικής τους ζωής, και η αβίαστη χημεία ανάμεσα στις πρωταγωνίστριες, τη σκεπτόμενη, θλιμμένη Κέιτλιν Ντέβερ και τη ζουμερή, αισιόδοξη Μπίνι Φελντστάιν ‒ που είχαμε δει σε εντελώς διαφορετικό ρόλο και στο Ladybird.

 

Φυσικά, το καστ ακολουθεί την πεπατημένη, με τους τύπους των συμμαθητών να πληρούν τις αμερικανικές προδιαγραφές της φαντεζί ποικιλίας μέσα και έξω από τις τάξεις, αλλά το πολύχρωμο περιβάλλον επιφυλάσσει μικρές εκπλήξεις και μερικές, συνήθως μουσικά μονταρισμένες, σκηνοθετικές λύσεις κόντρα στα κλισέ.