Εκρηκτικά ξεσπάσματα και τρυφερές στιγμές συνθέτουν τη γιορτή μιας μητέρας, της Αντρεά (Κατρίν Ντενέβ), η οποία καλεί ολόκληρη την οικογένεια με αφορμή τα γενέθλιά της ‒ κλείνει τα 70, εκφράζει συνεχώς την επιθυμία να περάσει όσο καλύτερα γίνεται, αλλά μόνο ανώδυνα δεν εκτυλίσσεται το Σαββατοκύριακο στο γεμάτο αναμνήσεις εξοχικό.

 

Ο ισορροπημένος γιος Βενσάν (Σεντρίκ Καν) καταφθάνει με τη σύζυγο και τους δυο γιους του, ο αδελφός του, ο Ρομέν (Βενσάν Μακέν), φέρνει τη φλογερή και συχνά θυμωμένη μαζί του νέα ερωμένη, την Αργεντίνα Ροζίτα, ενώ βρίσκονται ήδη εκεί ο σύντροφος της Αντρεά και η εγγονή της,η Έμα, μαζί με τον πιανίστα φίλο της. Όταν η εξαφανισμένη μητέρα της, η Κλερ, τηλεφωνεί και ζητά από τη δική της μητέρα να τη μαζέψει από τον δρόμο, η χαρά και η έκπληξη γρήγορα μετατρέπονται σε αμηχανία και ανησυχία: η Κλερ λέει ότι έλειπε στην Αμερική για μια τριετία, εξακολουθεί να είναι απένταρη και συζητά την πώληση του σπιτιού της (που είναι δικό της), ενώ η κόρη της την απορρίπτει επιδεικτικά, μπροστά σε όλους, αρνούμενη να κρατήσει τα προσχήματα.

 

Το γιατί μια μάνα εγκατέλειψε το παιδί της αναπτύσσεται σταδιακά και δικαιολογείται μέσα από την πιο ενδιαφέρουσα ερμηνεία της ταινίας από την βραβευμένη στις Κάννες Εμανουέλ Μπερκό, σε μια dramedy συνόλου, οικεία στο πλαίσιο και ικανοποιητική στην εκτέλεσή της. Η δυναμική των διαπροσωπικών σχέσεων απασχολεί τον σκηνοθέτη και ηθοποιό Σεντρίκ Καν, ο οποίος διανθίζει τον νατουραλιστικό διάλογο με εγκάρδιες εξομολογήσεις, ανακουφιστικά αστείες σκηνές και ταιριαστά τραγούδια εποχής από τον Μουλουτζί και τη Φρανσουάζ Αρντί, εκτός από εκείνα που συνέθεσε ο Ζοσουά Ροζινέ. Όπως και σε σχετικές ταινίες με θέμα τις δυσλειτουργικές φαμίλιες (το πανικοβλημένο Juste la fin du monde του Ξαβιέ Ντολάν και το πιο ανάλαφρο, γλυκόπικρο, εν τέλει ικανοποιητικότερο Home for the holidays της Τζόντι Φόστερ, έρχονται στο νου), κάποιο μέλος της σύναξης κατευθύνει ή ισορροπεί.

 

Η Κατρίν Ντενέβ είναι αυτή που ρυθμίζει την ταινία, χωρίς ωστόσο να την επηρεάζει: η Γαλλίδα ηθοποιός μοιάζει διακριτικά εξουδετερωμένη στα χέρια του Καν και μόνο σε λίγες στιγμές αντικρούει ευεργετικά την ετοιμόρροπη ερμηνεία της Μπερκό.