Στην κηδεία του συζύγου της, του φημισμένου και βραβευμένου Γάλλου συγγραφέα Βικτόρ ντε Ρισμόν, η γηραιά κυρία Σάρα Αντελμάν μιλάει με έναν δημοσιογράφο και αφηγείται αναδρομικά τον κοινό τους βίο, από την επεισοδιακή γνωριμία τους, το πώς αυτή τον ερωτεύτηκε κεραυνοβόλα, ενώ εκείνος ασχολούνταν μόνο με τις ατελέσφορες λογοτεχνικές του προσδοκίες και παραπονιόταν για τα πάντα, με έμφαση στο μικρό του πέος, στον απελπισμένο ψυχαναλυτή του.

 

Κυρίως φωτίζει την άγνωστη σε όλους ιστορία της μεταμόρφωσής του από συγγραφίσκο που αγκομαχούσε να βάλει τις αράδες σε σειρά σε διανοούμενο κύρους και την επίδρασή που εκείνη, ως αριστούχος δόκτωρ Φιλοσοφίας, είχε πρακτικά στο εκτόπισμά του.

 

Σαν γκαζωμένος Γούντι Άλεν, ο Μπεντός αξιοποιεί την οικειότητα με τη σύντροφό του στη ζωή και το έργο σε μερικές πολύ αστείες σκηνές

 

Ο Κύριος και Κυρία Αντελμάν είναι προσωπική υπόθεση του κωμικού και γενικών καθηκόντων πλακατζή Νικολά Μπεντός και της ηθοποιού Ντοριά Τιλιέ: εκείνος παίζει, σκηνοθετεί και γράφει τη μουσική και η Τιλιέ πρωταγωνιστεί και συνυπογράφει το σενάριο.

 

Σαν γκαζωμένος Γούντι Άλεν, ο Μπεντός αξιοποιεί την οικειότητα με τη σύντροφό του στη ζωή και το έργο σε μερικές πολύ αστείες σκηνές επηρεάζεται από την αμερικανική δραματική κομεντί, φιλτράροντάς τη με τη γαλλική θεατρική παράδοση σε ένα κλίμα stand up συρραφής ιδεών που άλλοτε λειτουργούν κι άλλοτε τεντώνουν το σκοινί της αλήθειας ενός αλλόκοτου ζεύγους, που τελικά προκύπτει μέσα από σχήμα και όχι από πραγματική ανάγκη.