Ένας καθηγητής φιλοσοφίας αναμετριέται με αστυνομικό που αναζητά με τον τρόπο του τη φιλοσοφία μέσα στον κόσμο του εγκλήματος, σε ένα φιλμ που από το ξεκίνημά του έχει τον ξεκάθαρο στόχο να θολώσει την όχι και τόσο ενδιαφέρουσα πραγματικότητα που περιγράφει.

 

Μην έχοντας ουσιαστικά υπόθεση ως τη μέση περίπου της αφήγησης, αλλά κυρίως παραπλανητικά flashbacks και ένα παιχνίδι γάτας και ποντικού να αιωρείται πλάι στον προφανή συμβολισμό της αναζήτησης των ποντικιών μέσα στο σπίτι του καθηγητή, ενός ανθρώπου που διδάσκει σε κοινό και φοιτητές πως δεν υπάρχει η έννοια της αντικειμενικής αλήθειας παρά μόνο η υποκειμενική της αντίληψη μέσα στο κεφάλι μας.

 

Ανώτερες του φιλμ οι παρουσίες και οι ερμηνείες των πρωταγωνιστών, με τους Γκάι Πιρς και Πίρς Μπρόσναν να βελτιώνουν ρόλους κλισέ στην ιστορία των αστυνομικών φιλμ και τη Μίνι Ντράιβερ να ενσαρκώνει με επιτυχία τη σύζυγο του καθηγητή που μοιάζει να είναι πιο κοντά από όλους στον θεατή, αντιπαραβάλλοντας πίστη και υπομονή σε μια ιστορία που την πληγώνει.