Βρισκόμαστε στην Αργεντινή, στις αρχές της δεκαετίας των ’80s. Ένας τραπεζίτης από την Ελβετία, που δραστηριοποιείται στον τομέα του private banking, επισκέπτεται μετά της συζύγου του τη χώρα της Λατινικής Αμερικής, προκειμένου να ανακαλύψει τι συνέβη στον συνεταίρο του, ο οποίος έκανε δουλειές με το καθεστώς και εξαφανίστηκε ξαφνικά και απροειδοποίητα. Εκεί θα συναντήσει μια σειρά από επιφανείς (και μη) ανθρώπους του καθεστώτος, επιχειρηματίες και ισχυρές φιγούρες που δρουν στο παρασκήνιο.

 

Ο (αρνητικός) ήρωάς μας είναι ένας «πολιτισμένος» άνθρωπος, αμόλυντος από τους τρόπους αυτού του κόσμου, ένα «κενό ερμάριο» που σταδιακά γεμίζει από τη γνωριμία του με τους ανθρώπους που τον απαρτίζουν. Διόλου τυχαίοι οι παραλληλισμοί της ταινίας από μερίδα του ξένου Τύπου με την «Καρδιά του σκότους» του Τζόζεφ Κόνραντ. Κάθε συνάντηση βυθίζει τον ήρωα ολοένα και βαθύτερα στη νεοφιλελεύθερη «ζούγκλα» ‒δεν είναι διόλου τυχαία η τοποθέτηση της δράσης στα ’80s‒ τον βυθίζει μεταφορικά αλλά και κυριολεκτικά, ώσπου να βρει το κτήνος μέσα του. Είναι, αν θέλεις, ένας Μικρός Πρίγκιπας του Σκότους, ο οποίος, αντί για τριαντάφυλλα και αλεπούδες, συγχρωτίζεται με σαρκοφάγα φυτά και λύκους, και φεύγει από αυτή την εμπειρία αποκτηνωμένος, έχοντας ξεχωρίσει ως επιφανέστερος ανάμεσα στα υπόλοιπα θηρία.

 

Το καταπληκτικό ντεμπούτο του Ελβετού Αντρέας Φοντάνα συνδυάζει τη λεπτή (σε τρόπους) σάτιρα με το στοιχείο του θρίλερ. Υπάρχει μια απειλή μέσα στο κάδρο, φωλιασμένη στα λόγια που ακούγονται, ενσωματωμένη στον υποβλητικό ηχητικό σχεδιασμό, μια απειλή υφέρπουσα που δεν εκτονώνεται και δεν εκδηλώνεται ξεκάθαρα ποτέ, μα δεν σταματά ποτέ και να υφίσταται.

 

Σαρδόνιο, αντιαποικιοκρατικό, μισανθρωπικό, αλλά όχι χολωμένο, το «Azor» αποτελεί σινεμά ανένταχτο, καμωμένο με arthouse γραμματική και weird συντακτικό, κινούμενο κάπου ανάμεσα στη σάτιρα, τη μαύρη κωμωδία και το συνωμοσιολογικό θρίλερ. Διευκρινίζουμε πως δεν είναι μια ταινία για όλους, αλλά για εκείνους που θα συντονιστούν πλήρως με το ιδιοσυγκρασιακό μήκος κύματος που εκπέμπει θα αποτελέσει κινηματογραφικό μάννα εξ’ ουρανού. Πραγματικά, μια θαυμάσια έκπληξη.