Το 1988, ο υποψήφιος με το κόμμα των Δημοκρατικών και φαβορί για την προεδρία των ΗΠΑ, έχασε το χρίσμα επειδή είχε εξωσυζυγικές σχέσεις. Η ταινία του Τζέισον Ράιτμαν έχει διαφορετική τοποθέτηση: κάτω από την πίεση της επερχόμενης ήττας, ο Χαρτ αποσύρθηκε από την κούρσα γιατί αρνήθηκε να το παραδεχτεί μπροστά στις επίμονες ερωτήσεις των ξαναμμένων δημοσιογράφων που μέχρι τότε τον αντιμετώπιζαν ως έναν ακόμη πολιτικό. Ταυτόχρονα, τοποθετεί τη μεταστροφή των media προς το αγοραίο κυνήγι του σκανδάλου σε βάρος της πραγματικής είδησης.

 

Όπως επισημαίνει κι ένας βετεράνος ρεπόρτερ της «Washington Post», με το που ανέλαβε καθήκοντα ο Λίντον Τζόνσον προειδοποίησε τους δημοσιογράφους που κάλυπταν τις κινήσεις του πως από την πόρτα της κρεβατοκάμαράς του θα παρέλαυναν πολλές γυναίκες και τους ζήτησε να τον τιμήσουν με διακριτικότητα ανάλογη της εχεμύθειας με την οποία προφύλαξαν επί τόσα χρόνια τον Τζον Κένεντι ‒ κι εκείνοι το έκαναν. Ο Χαρτ υπήρξε το πρώτο θύμα, όταν ένα ανώνυμο τηλεφώνημα ενημέρωσε έναν ρουτινιάρη γραφιά της «Miami Herald» πως μια νέα γυναίκα είχε σχέσεις με τον Χαρτ.

 

Η Ντόνα Ριντ, όπως φαίνεται στην ταινία, είναι ένα μοντέλο που πασχίζει να πείσει ότι είναι σοβαρή και μορφωμένη και ο Γκάρι Χαρτ (ο οποίος σήμερα είναι 82 ετών και ζει πάντα μαζί με την εδώ και 60 χρόνια σύζυγό του) προσποιήθηκε αρχικά πως η αποκάλυψη ήταν αναστρέψιμη και ισχυριζόταν σθεναρά πως η προσωπική του ζωή δεν αφορά κανέναν.

 

Είχε δίκιο, αλλά η περίφημη κοινή γνώμη, αυτό το ανεξήγητο θηρίο που καθορίζεται από τους κυματισμούς του συντηρητισμού, τις ορέξεις του Τύπου και το DNA του κοινωνικού ιστού, είχε διαφορετική άποψη, εξισώνοντας τις ικανότητες κρίσης του αρχηγού με τη δημόσια εικόνα του αλλά και την ικανότητά του να ομολογήσει τα πάντα, εφόσον ερωτηθεί.

 

Ο Υποψήφιος, ένα αξιοπρεπές δράμα στη μακρά παράδοση του κινηματογραφικού στοχασμού των Αμερικανών κινηματογραφιστών πάνω στις πολιτικές τους αξίες, προβάλλει τα ολισθήματα του παρελθόντος στο σήμερα, καλύπτοντας και τις δύο πλευρές, χωρίς πυγμή ή εξάρσεις, αλλά με διακριτικό χειρισμό.