Βασισμένος στη δική του ταινία μικρού μήκους, Absentia, ο Καθρέφτης της κολάσεως του Μάικ Φλάναγκαν είναι μια μεγάλου μήκους προέκταση που επιχειρεί βουτιά στα βαθιά της ψυχής από εξαιρετικό βατήρα: μια νέα γυναίκα εγκαθιστά, μαζί με ελεγμένα, εξελιγμένα συστήματα βιντεοσκόπησης, στο πατρικό της σπίτι τον καθρέφτη-αντίκα ο οποίος πιστεύει πως ευθύνεται για τρομακτικά εγκλήματα που συνέβησαν στην οικογένειά της αλλά και στα σπίτια των προηγούμενων ιδιοκτητών του. Πιο συγκεκριμένα, ο πατέρας της είχε σκοτώσει τη μητέρα της και ο μικρότερος, 10χρονος τότε, αδελφός της είχε καταδικαστεί σε εγκλεισμό σε ίδρυμα, διότι κατηγορήθηκε πως πυροβόλησε θανάσιμα τον πατέρα τους. Ο νεαρός είναι πλέον ελεύθερος και απρόθυμα γίνεται μάρτυρας σε μια επώδυνη διαδικασία παρακολούθησης τυχόν πνευμάτων που κατοικούν στην άλλη «όχθη» του καθρέφτη. Η Κάιλι και ο Τιμ, εσώκλειστοι σε μια κατοικία με εφιαλτικές και μπερδεμένες αναμνήσεις, βλέπουν την πραγματικότητα και ανακαλούν το παρελθόν εντελώς διαφορετικά. Η Κάιλι είναι πεπεισμένη ότι το τζάμι κρύβει κακόβουλες δυνάμεις και προκαλεί παράνοια που οδηγεί σε πτώση της θερμοκρασίας, αφυδάτωση και, τελικά, σε βίαιο θάνατο, ενώ ο Τιμ ερμηνεύει πιο ρεαλιστικά τα γεγονότα μετά από 10 χρόνια ψυχανάλυσης. Και ο σκηνοθέτης Μάικ Φλάναγκαν, που έντεχνα δεν μας αφήνει να αποφασίσουμε αβίαστα αν πρόκειται για κανονική ψυχασθένεια ή μεταφυσική ανωμαλία, ενώνει δύο χρονικές περιόδους με πολλά και κλιμακούμενα φλασμπάκ, καθώς και τις δύο διαφορετικές οπτικές γωνίες (προσεκτικά δομημένες, σε σημείο να μπλέκονται σε μια ανεξίτηλη ηλικιακή κλωστή με πρωταγωνιστές τα παιδιά και τις αντιδράσεις και το δράμα των γονιών τους), και πυροδοτεί τον τρόμο περισσότερο με ένα στυλ που παραπέμπει στον Φούλτσι και το παλιό βρετανικό horror, παρά στο αμερικανικό αιματηρό θρίλερ των Εξορκιστών και των φτηνών επιγόνων με ήρωες τρελαμένους μαθητές και πασπάλισμα από κλισέ και όλες τις πιθανές ανατροπές τους. Η ένσταση σε αυτό το φοβιστικό και καλοφτιαγμένο θρίλερ είναι μια αίσθηση επαναλαπτικότητας των χρονικών τρικ που αποδυναμώνουν το συμπέρασμα.