Απόκοσμη και αλλόκοτη ταινία χάρη στον συνδυασμό δυτικών επιρροών (το σενάριο γράφτηκε από τον γνωστό ηθοποιό Γουέντγουορθ Μίλερ) από τον πρώιμο Χίτσκοκ, με τη χαρακτηριστική σκηνοθετική προσέγγιση του Τσαν-Γουκ Παρκ. Ακόμα και μέσα στην αμηχανία του, ο Κορεάτης μάστερ της εκδίκησης, με τα κόλπα και την αυτοπεποίθησή του, δεν περνάει απαρατήρητος: ο τίτλος παραπέμπει στον δημιουργό του Δράκουλα, αλλά το έργο δεν είναι βαμπιρικό, έστω κι αν οι δυο βασικοί πρωταγωνιστές δηλώνουν κυνηγοί, κινούνται πιο γρήγορα από τους υπόλοιπους και σκοτώνουν με τον ψυχρό υπολογισμό ενός άγριου ζώου. Κι ενώ η ταινία είναι βασικά ένα ψυχολογικό θρίλερ με σεξουαλικές προεκτάσεις, όπως η ζωτική σχέση της Ίντια με τον θάνατο και η εμμονή του θείου Τσάρλι με την ανιψιά που δεν είχε γνωρίσει από κοντά, κανείς δεν είναι σίγουρος για την τροπή του σεναρίου ούτε για το ποιοι είναι οι χαρακτήρες που εμφανίζονται ή τι θα απογίνουν στη συνέχεια. Πρόκειται, δηλαδή, για μια συγχώνευση σπουδής πάνω στα όρια και στην παραβατικότητα, και παράλληλα για μια βόλτα στα χωράφια του τρόμου και της αγωνίας, με φιλοδοξίες πρωτοτυπίας και διαφορετικού χειρισμού. Με τη σειρά του ο Παρκ παραβαίνει τον κανόνα που διέπει τα είδη της κωμωδίας, του πορνό και του τρόμου, πως δηλαδή δεν πρέπει να σκηνοθετείς παραπάνω από το χρήσιμο και το αποτελεσματικό, διότι το στυλ θα καπελώσει τον στόχο. Στην κωμωδία καλό είναι να γελάσεις, στο πορνό να ερεθιστείς και στο θρίλερ να φοβηθείς, άντε να ανησυχήσεις. Στην τελευταία περίπτωση τα περιθώρια είναι περισσότερο ελαστικά, καθώς το ξεβόλεμα είναι μια από τις πιθανές παραλλαγές. Εδώ ο Παρκ κάνει τη διαφορά, αλλά ξεχειλώνει το στόρι και μας βάζει στη θέση του παρατηρητή, παρά του συμμετέχοντα. Με αδύναμο κρίκο τον Τσάρλι/Μάθιου Γκουντ που δοκιμάζει ένα παγωμένο χαμόγελο για να προκαλέσει, μερικές σκηνές, όπως αυτή ανάμεσα στη Γουασικόφσκα και τον επίδοξο εραστή Άαρον Έρενραϊχ στο δάσος, και στη Γουσικόφσκα και τις φαντασιώσεις της στην μπανιέρα, με παράλληλο μοντάζ, είναι θαυμαστές, αλλά δεν φτάνουν για να συμμαζέψουν ένα παράξενο μόρφωμα που πλατειάζει.
- Facebook
- Twitter
- E-mail
2