Κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου, ο Αμερικανός στρατηγός Cash κι ο λοχαγός Christian παίρνουν διαταγές να καταλάβουν ένα μικρό χωριό της Σικελίας, που βρίσκεται σε καίρια στρατηγική θέση. Η επιχείρηση πραγματοποιείται και με έκπληξη διαπιστώνουν ότι οι κάτοικοι του Βαλέρνο δεν προτίθενται να φέρουν καμία αντίσταση, αρκεί να τους επιτρέψουν τη διεξαγωγή μιας καθιερωμένης ετήσιας εκδήλωσης, που περιλαμβάνει έναν αγώνα ποδοσφαίρου και μια γιορτή κρασιού και που είναι προγραμματισμένη να πραγματοποιηθεί σε μερικές μέρες. Ο τυπολάτρης στρατηγός πείθεται από τον Christian να δεχτεί τον όρο τους. Μέσα στις επόμενες μέρες, οι δυο τους, μαζί με τους άντρες τους, γλεντούν μεθυσμένοι μαζί με τους ντόπιους. Η εκδήλωση παρακολουθείται, όμως, από γερμανικά και αμερικάνικα ανιχνευτικά αεροπλάνα και το ξέφρενο γλέντι φαίνεται σαν μάχη, έτσι κι οι δυο αντίπαλοι σχεδιάζουν να στείλουν στρατό. Όταν καταφθάνουν οι νέες δυνάμεις τα πράγματα αποκτούν μεγάλο ενδιαφέρον.

Ευτυχώς, ο Μπλέικ Έντουαρντς δεν περίμενε την αναγνώριση από τους συμπατριώτες του Αμερικανούς, που δεν διέκριναν πόσο δημιουργικά χρησιμοποιούσε τις κλασικές πηγές του λαϊκού θεάματος και τις αναπτέρωνε σε κωμικό σινεμά του καιρού του, διαπερνώντας με μαεστρία τα είδη και τις φόρμες. Στον υπόλοιπο κόσμο, το ταλέντο του στη σάτιρα βρήκε θερμή υποστήριξη, εγκεφαλικά από τους θεωρητικούς και ενστικτωδώς από τους θεατές. Το Τι Έκανες στον Πόλεμο Μπαμπάμοιάζει πολύ, αν και δεν του φαίνεται, με το Πάρτι, που γυρίστηκε ακριβώς ένα χρόνο αργότερα. Ενορχηστρώνει μοναδικά το χάος και καυτηριάζει τον πόλεμο, όπως το Πάρτι σατίριζε, ομολογουμένως πιο σουρεαλιστικά και φευγάτα, τις ταξικές δομές του Χόλιγουντ και της μοδάτης Αμερικής των λουλουδιών και της αφέλειας. Σε πλήρη έλεγχο του σεναρίου, ο Έντουαρντς δίνει μια διαφορετική προοπτική στο Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, στο έδαφος που απέτυχε, λόγω αυξημένης φιλοδοξίας και πρόωρης εμπιστοσύνης στον εαυτό του, ο Σπίλμπεργκ με το 1941. Χαρακτήρες και καταστάσεις συμπνέουν σε ένα τσίρκο που συνδυάζει τη φαυλότητα της εξουσίας, την αρσενική συντροφικότητα και τις σκαμπρόζικες ανατροπές.