Δύο νεαροί άντρες βιώνουν τον πόλεμο για πρώτη φορά, υπηρετώντας στο βρετανικό στρατό κατά την κατοχή του Ιράκ. Όταν ο αρχηγός τους σκοτώνεται σε περίπολο, το ηθικό της ομάδας καταρρακώνεται. Υπακούοντας σε διαταγές, συγκεντρώνουν υπόπτους και με την αλυσίδα της διοίκησης να έχει σπάσει, τα γεγονότα που ακολουθούν είναι εκτός ελέγχου. Επιστρέφουν από τη θητεία τους με φανταχτερές φωτογραφίες και μυστικά του τι έγινε πραγματικά, μέχρι που οι συνέπειες των πράξεών τους θα βγουν στην επιφάνεια. Ο ένας θα νιώσει το βάρος των πράξεών τους, ενώ ο άλλος θα θελήσει να μείνει πιστός στο τάγμα του, όμως όλοι τους έχουν μερίδιο ευθύνης, όλοι τους φέρουν το σημάδι του Κάιν, εννοώντας πως άλλο είναι να σκοτώσεις πάνω στο καθήκον και τελείως διαφορετικό να δολοφονήσεις «αδελφό» χωρίς σαφή πολεμική αιτία.

Βέβαια τα πράγματα ποτέ δεν είναι τόσο απλά σε μια φορτισμένη μάχη και η ταινία από τον Μάντεν, σκηνοθέτη με θητεία στη βρετανική τηλεόραση, περιέχει πολλά επεξηγηματικά λογύδρια που δεν εντάσσονται στη δραματική ροή της ταινίας. Οι παραλληλισμοί με δυο πολύ ανώτερες ταινίες, και μάλιστα πρόσφατες, είναι αναπόφευκτες: Αν πάρουμε το θέμα της βιβλικής παραβολής, η Κοιλάδα του Ηλά βλέπει σε βάθος και εύρος το σχίσμα του παραλογισμού της βίας με την ενοχικότητα της επιστροφής των νεαρών στρατιωτών. Και φυσικά, οι ομοιότητες με τη φρίκη του Άμπου Γκράιμπ είναι πολλές. Το δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ του Έρολ Μόρις ξετινάζει τους ενεχόμενους και τους βοηθάει να εκτεθούν από μόνοι τους. Το Σημάδι του Κάιν είναι υποδεέστερο, αν και μας δίνει μια εικόνα για τη βρετανική ψυχοσύνθεση των φτωχοξάδελφων του Μπους σε έναν πόλεμο που δεν ξεκίνησαν αλλά στηρίζουν ακόμη. Η εξέλιξη της ταινίας σε δικαστικό δράμα περιπλέκει τους χαρακτήρες των δυο νεαρών φίλων και των λόγων που τους οδήγησαν να συμμετάσχουν σε ασχήμιες ενάντια στη βούλησή τους. Αντίθετα, το ξεκίνημα, γυρισμένο στην Τυνησία, διαθέτει αυθεντικότητα και δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από αντίστοιχες αμερικάνικες παραγωγές. Μάλιστα, η μικρή του κλίμακα προσδίδει στην ταινία έναν πιο προσωπικό χαρακτήρα.