Ένας πολυπρόσωπος, διαλογικός στοχασμός για τη γυναικεία κακοποίηση, ποιητικά απευθυνόμενος στο αγόρι που θα γεννηθεί σε έναν δικαιότερο, καλύτερο κόσμο, οι Γυναικείες Κουβέντες της Καναδής ηθοποιού και σκηνοθέτιδας Σάρα Πόλεϊ (του υπέροχου Away from her) αποτελεί διασκευή του μυθιστορήματος της Μίριαμ Τόουζ και βασίζεται στην αληθινή ιστορία μαζικών βιασμών που συνέβησαν πριν από περίπου μια δεκαετία σε μια κοινότητα μεννονιτών χριστιανών στη Βολιβία. Το διακύβευμα των γυναικών που μαζεύονται σε έναν στάβλο είναι αν θα μείνουν, διακινδυνεύοντας να συνεχίσουν να υφίστανται τερατώδεις πράξεις από άνδρες που ισχυρίζονται πως δαίμονες ή υστερίες(;) ευθύνονται για ό,τι συμβαίνει, ή θα διαφύγουν, αναζητώντας καλύτερη τύχη έξω από την Εκκλησία και τον Θεό που τις διακατέχει, και έμμεσα, καλύπτει εγκλήματα. Συγχώρεση ή επιβίωση;

 

Η φιλοσοφική διάσταση του έργου, που έχει υποστεί μια κινηματογραφικότερη επεξεργασία από την Πόλεϊ, και υπογραμμίζεται από την ελλειπτική μελαγχολία της μουσικής της Χίλντουρ Γκουντναντότιρ, είναι ενδιαφέρουσα και συγκινητική, και γίνεται ακόμη πιο προκλητική αν διακρίνει κάποιος το πόσο διαποτισμένες από τον φόβο και την ανδρική νοοτροπία είναι η σκέψη και η ηθική των γυναικών.

 

Από την άλλη, παρά το πνεύμα παραβολής της ταινίας και την ελκυστική παρουσία ηθοποιών διαφορετικού ύφους, από τη σύντομη, βλοσυρή εμφάνιση της βραβευμένης με 4 Όσκαρ Φράνσις Μακντόρμαντ, που είναι επίσης παραγωγός και απέσπασε μία ακόμη υποψηφιότητα για καλύτερη ταινία, ως την Κλερ Φόι, την οργισμένη Τζέσι Μπάκλεϊ και τη μακάρια Ρούνι Μάρα, είναι ελάχιστα πειστικό το υψηλό επίπεδο λόγου, επιχειρημάτων και κατάρτισης στις τόσο διεξοδικές κουβέντες ισόβια «φυλακισμένων» γυναικών που υποτίθεται ότι ζουν καταπιεσμένες και περιορισμένες σε μια σεξουαλική και ψυχολογική σκλαβιά, ώστε να γνωρίζουν πώς πρέπει να δράσουν και, τελικά, αν έχουν το δικαίωμα της επιλογής.