Ενώ δεν έχει σταματήσει ουσιαστικά να δουλεύει, ο Μελ Γκίμπσον έχει δημιουργήσει την ψευδαίσθηση της συνεχούς επιστροφής στα πλατό - comebacks που σχετίζονται με προσεκτικά μπαλώματα μιας κοινωνικά απρόσεχτης συμπεριφοράς. Οι Καλοκαιρινές του διακοπές αντιπροσωπεύουν το τρίπτυχο που τον έκανε διάσημο: αμαρτία, τιμωρία, εξιλέωση. Βασισμένος στις αρχές της καθολικής θρησκείας που τόσο αγάπησε, ο Γκίμπσον υποδύεται έναν σκληροτράχηλο κλέφτη και φονιά, μια παραλλαγή του Κλιντ  Ίστγουντ, τον οποίο στην ταινία μιμείται φωνητικά σε μια τηλεφωνική απάτη που σκαρώνει. Μέσα στην άθλια φυλακή κάνει παρέα μ’ ένα ανήλικο παιδί και αναλαμβάνει να το σώσει από τα χέρια του σαδιστή που διαφεντεύει τις τύχες των κρατουμένων. Αυτό είναι το κλειδί της ψυχοσύνθεσης των χαρακτήρων που συνήθως δημιουργεί ο Γκίμπσον. Είναι κακός, αλλά μετανοεί, όταν συνειδητοποιεί πως το κακό προσβάλλει του αθώους. Φυσικά, θα καταφύγει στη βία, τον νόμο του σινεμά της περιπέτειας. Το φιλμ οι Καλοκαιρινές μου διακοπές γυρίστηκαν σε μια παλιά φυλακή της Βερακρούζ, που ξαναφτιάχτηκε για να μοιάσει το θρυλικό «Χωριουδάκι» του Μεξικού, ενός κάποτε πρότυπου κρατητηρίου που δεν κατάφερε ποτέ να λειτουργήσει ως κομούνα εγκλείστων, αλλά μετατράπηκε σε κέντρο ανεξέλεγκτης διαφθοράς και διακίνησης μεταμφεταμίνης. Το σκηνικό είναι δαιδαλώδες και εντυπωσιακό, η ερμηνεία του πιτσιρικά Κέβιν Χερνάντεζ ιδιαίτερα πειστική, ενώ ο Γκίμπσον, που συνεργάστηκε στο σενάριο, επιστρέφει σε σίγουρα λημέρια, και δείχνει ισορροπημένος και συμφιλιωμένος με την οργή που ξέρουμε πως του περισσεύει.