Η ιστορία της Έλενα Σοκορόφσκα, μιας οικονομικά ξεπεσμένης Πολωνής αριστοκράτισσας που ζει στο Παρίσι των αρχών του 20ού αιώνα και γίνεται μήλον της έριδος για πολλούς άνδρες: έναν στρατηγό που παραπέμπει στον Μπουλανζέ και που κινδυνεύει να αναλάβει την πρωθυπουργία και να γίνει ανδρείκελο, έναν ευπατρίδη που τη διεκδικεί με φούρια και έναν ευγενή που την παντρεύεται. Η μικρή της αμαρτία είναι πως φέρνει γούρι στους άνδρες που συναντά και χωρίς να το θέλει εμπλέκεται έμμεσα στα πολιτικά γεγονότα της εποχής, παραμονές του μεγάλου πολέμου. (Η ταινία γυρίστηκε την εποχή που η Γαλλία καρτερούσε την επιστροφή του Ντε Γκωλ στα πράγματα.)

Δεκαπέντε χρόνια μετά το αριστούργημά του Ο Κανόνας του παιχνιδιού, ο Ζαν Ρενουάρ επαναλαμβάνεται με μια κωμωδία τρόπων ανάμεσα σε ανθρώπους της καλής κοινωνίας, με φόντο έναν άλλο πόλεμο, αλλά με πιο περιορισμένα αποτελέσματα, χωρίς το βελούδινο άγγιγμα που έκανε τον Κανόνα μια κλασική σπουδή και ένα εξαιρετικά ευχάριστο θέαμα. Ο Ρενουάρ γίνεται τροχονόμος φορτωμένων σκηνών πλήθους, σκιαγραφεί με έντονα χρώματα το Παρίσι της Belle Epoque, αποσπά μπερδεμένες και μάλλον ξεπερασμένες ερμηνείες και, με δική του ομολογία, έκανε την ταινία για τα μάτια της Ίνγκριντ Μπέργκαν (όταν εκείνη είχε αποσυρθεί στην Ευρώπη λόγω του σκανδάλου της με τον Ροσελίνι), η οποία διέθετε το μοναδικό χάρισμα να φορτίζει με προσηλωμένο ερωτισμό και μια κομψή προστυχιά, που φλέρταρε με το ακατάλληλο για την εποχή, το βλέμμα της στους κινηματογραφικούς παρτενέρ της - κι εδώ είχε πολλούς.