Παρακολουθώντας τη δεύτερη κινηματογραφική μεταφορά μυθιστορήματος της Τζίλιαν Φλιν, καταλαβαίνουμε πόσο εμπλούτισε την ατμόσφαιρα και απέδωσε το ανατρεπτικό πνεύμα ο Ντέιβιντ Φίντσερ, σκηνοθέτης του φιλμ Το κορίτσι που εξαφανίστηκε. Ο Γάλλος Ζιλ Πακέ Μπρενέρ προσπάθησε να ξεδιπλώσει ένα ζοφερό νήμα μυστηρίου που ενώνει τη Λίμπι, μια παραιτημένη, όμορφη γυναίκα, με ένα παρελθόν που δεν θέλει να θυμάται. Μια ομάδα που αποτελείται από άτομα που επιχειρούν να αποδώσουν όψιμη δικαιοσύνη σε μπερδεμένες κακοδικίες την πλησιάζει και τη στηρίζει οικονομικά, με τον όρο να προσεγγίσει τον αδελφό της, ο οποίος έχει καταδικαστεί για τον φόνο της μητέρας και των δύο αδελφών τους. Η Σαρλίζ Θερόν, εμφανισιακά εντυπωσιακή αλλά μονοδιάστατα αφασική και μονίμως αποστασιοποιημένη, ανακαλεί απωθημένες μνήμες, διατηρώντας μια ιδιαιτέρως εχθρική στάση απέναντι στον μεγάλο αδελφό, τον οποίο έστειλε στα ισόβια δεσμά με την καταδικαστική κατάθεσή της ως μοναδική μάρτυρας των ειδεχθών γεγονότων – ο μέθυσος και ανεύθυνος πατέρας είναι το κλειδί, καθώς ζει, αλλά είναι εξαφανισμένος. Το κατά πόσον η Λίμπι μπορεί και θέλει να θυμηθεί ακριβώς τι έχει γίνει θα κρίνει την έκβαση της ιστορίας. Από story, το έργο δεν είναι φτωχό, θίγοντας εφηβικές εμμονές με τον σατανισμό, εκτός από τις κατά συρροή δολοφονίες, κάτω από ένα πέπλο συντηρητικής υστερίας, χαρακτηριστικής της σκοταδιστικής μεσοδυτικής Αμερικής. Πολλά πρόσωπα από το παρελθόν παρεισφρέουν στο παρόν με τρόπο που ελέγχεται, καθώς ο ερασιτεχνικός αγώνας μιας κατατρεγμένης γυναίκας που έχει αποπειραθεί αν αρμέξει άτσαλα τα τραύματά της με αυτοβιογραφικά βιβλία, όπως καταχρηστικά έχει εκμεταλλευτεί τη λογοτεχνία και η Έιμι του Gone Girl, και ενός ευγενούς νέου ανθρώπου (ο Νίκολας Χουλτ στον ρόλο του υπεύθυνου της ερευνητικής ομάδας Kill Club) δεν είναι ακριβώς ικανοί να ξετρυπώσουν καλά κρυμμένα μυστικά, δρώντας ως άλλοι ντετέκτιβ. Εκεί που ο Σκοτεινός Τόπος υστερεί είναι στον τομέα του δράματος, αφήνοντας τα νέα στοιχεία να υποκαταστήσουν το δράμα με πλοκή. Ο Πακέ Μπρενέρ δεν γνωρίζει το ιδίωμα της περιοχής, τα ειδικά συστατικά της ευρύτερης περιοχής του Κάνσας που θα μπορούσαν να εξηγήσουν καλύτερα για ποιον λόγο δύο τόσο νέα παιδιά (ο αδελφός της Λίμπι και η goth φιλενάδα του) ενδεχομένως έπεσαν θύματα, αν και, σκηνοθετικά, προσπάθησε να ταιριάξει τα flashback με τα σημερινά πλάνα με μερικές έξυπνες λύσεις. Κι ενώ το Κορίτσι που εξαφανίστηκε προβίβασε το πρωτογενές υλικό της Τζίλιαν Φλιν σε μια σάτιρα της μιντιόπληκτης Αμερικής, κρατώντας ασίγαστο το σασπένς για το πεπρωμένο της κακομαθημένης μοιραίας και την παθητική στάση του ωφελιμιστή συζύγου, ο Σκοτεινός Τόπος θα ικανοποιήσει μόνο τους φανατικούς λάτρεις των θρίλερ μυστηρίου, που ενδιαφέρονται αποκλειστικά για το «ποιος το έκανε» – και αν τελικά το έκανε.