H φρενίτιδα παραγωγής και κατανάλωσης σκανδιναβικής αστυνομικής λογοτεχνίας μετανάστευσε, όπως ήταν φυσικό, και στη μεγάλη οθόνη. Έτσι, την τελευταία δεκαπενταετία η σκανδιναβική κινηματογραφία έχει στραφεί για έμπνευση στα διεθνώς επιτυχημένα ντόπια λογοτεχνικά προϊόντα μυστηρίου. Φυσικά, επειδή στον κινηματογράφο πρωτοστάτες του είδους είναι οι κυρίαρχες χώρες του Common Law, την καλύτερη μεταφορά υπέγραψε ο Ντέιβιντ Φίντσερ με το δικό του «Girl with the dragon tattoo», όπου πήρε το πρωτογενές υλικό και το μετέτρεψε σε ένα ατόφιο κινηματογραφικό θέαμα, υπερβαίνοντας ταυτόχρονα τα στενά όρια μιας genre δημιουργίας, για να σκαρώσει μια ταινία για την εποχή της υπερπληροφόρησης και το υπαρξιστικό κενό που γέννησε.

 

Η Συγκάλυψη είναι η πέμπτη ταινία που βασίζεται στα βιβλία του Δανού Γιούσι Άντλερ-Όλσεν. Μάλιστα, οι δύο προηγούμενες έφεραν την υπογραφή του Κρίστοφερ Μπόε (Reconstruction) και του Χανς Πίτερ-Μόλαντ (Ιn order of disappearance), ένα σημάδι ότι πρόκειται για μια σειρά ταινιών που παίρνουν πάρα πολύ στα σοβαρά εκεί στον Βορρά. Στη νέα ταινία αλλάζει το καστ του ερευνητικού διδύμου των Καρλ Μορκ και Ασάντ, αλλάζει και ο τόνος, κάτι που προκάλεσε την οργή των οπαδών, οι οποίοι βομβάρδισαν την ταινία με αρνητικές κριτικές στο διαδίκτυο.

 

Υπάρχει, πάντως, σίγουρα κάτι πολύ ενδιαφέρον στην ερμηνευτική προσέγγιση του Ούλριχ Τόμσεν, που υποδύεται τον χαρακτήρα με μια ψυχρότητα η οποία μαρτυρά ταυτόχρονα ότι προσδιορίζεται αποκλειστικά από τη δουλειά του αλλά και ότι η χρόνια τριβή με το έγκλημα και τη διαφθορά έχει αδειάσει ό,τι ψυχικό απόθεμα υπήρχε. Ο τόνος του έργου είναι βλοσυρός και δυσοίωνος, θέλοντας ίσως να παραπέμψει στις μεγάλες δόξες του αστυνομικού και του συνωμοσιολογικού θρίλερ των ’70s. Δυστυχώς, η ίντριγκα είναι συνηθισμένη, ενώ η παρατακτική αφήγηση και η κινηματογράφηση με την κάμερα στο χέρι και τον περιορισμό της δράσης στο κέντρο του κάδρου δεν κάνουν το φιλμ να ξεχωρίζει ιδιαίτερα από τον μέσο τηλεοπτικό ομόλογό του, αν και αυτό δεν θα δυσαρεστήσει απαραίτητα τον ορκισμένο φαν του είδους.