Ο σκηνοθέτης του Πύργου του Ντάουντον μας μεταφέρει στη Γερμανία πριν και κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, σε μια ιστορία που θέλει να είναι λίγο απ’ όλα και τελικά δεν είναι τίποτα παραπάνω από τα επιμέρους στοιχεία που τη συναποτελούν. Ο τίτλος παραπέμπει στη φιλαναγνωσία της ηρωίδας, της αγράμματης Λίζελ, που η κομμουνίστρια μάνα της την έδωσε σε άλλους να τη μεγαλώσουν, ο Εβραίος Μαξ που η οικογένεια Χούμπερμαν κρύβει στο υπόγειο, σε μια έξυπνη παραλλαγή της Άννα Φρανκ, είναι ο απαραίτητος κρίκος για το Ολοκαύτωμα, ενώ τις νευραλγικές ενότητες του έργου αφηγείται ο γλυκομίλητος Χάρος, προσθέτοντας μια μακάβρια νότα θρίλερ, αφού ο θεατής δεν γνωρίζει ποιος θα ζήσει και ποιος θα πεθάνει ανά πάσα στιγμή. Γεμάτη με πανανθρώπινα, αλλά γενικευμένα νοήματα και επιμελημένη με τη μουσική του ικανού στο να δημιουργεί ποιότητα Τζον Γουίλιαμς, η Κλέφτρα των Βιβλίων είναι μια συλλογή ευγενών κλισέ, χωρίς αιχμή ή πρωτοτυπία.