Ο παράξενος τίτλος της ταινίας του Ρουμάνου Κορνέλιου Πορουμπόιου, που διαγωνίστηκε στο Φεστιβάλ Καννών του 2019, οφείλεται στην ανάγκη του Κρίστι (Βλαντ Ιβάνοφ), ενός διεφθαρμένου αστυνομικού από το Βουκουρέστι, να μάθει τη Σίλμπο, την αρχαία γλώσσα του σφυρίγματος, μια ιδιαίτερη τεχνική που τελειoποίησαν οι ιθαγενείς Γκουάντσες, όταν μεταβαίνει στις Κανάριες Νήσους και μπλέκει με τη μαφία αλλά και με μια όμορφη, αινιγματικών προθέσεων γυναίκα (Κάτρινελ Μάρλον).

 

Το αστυνομικό θρίλερ συχνά διασταυρώνεται με την υπόγεια μαύρη κωμωδία, αλλά δεν καταφέρνει να κρατήσει το ενδιαφέρον, σε μια συνεχή αναφορά σινεφιλίας, κυρίως στο κλασικό νουάρ της Γκίλντα και της Κυρίας από τη Σανγκάη, δεδομένων των πολιτικών αιχμών στη μετά Τσαουσέσκου Ρουμανία (με σύσσωμους τους αξιωματούχους που υποτίθεται ότι ερευνούν το ξέπλυμα χρήματος, να μην είναι διόλου υπεράνω οποιουδήποτε χρηματισμού) και της ξεχωριστής σκηνογραφίας στο νησί La Gomera, που δίνει τον πρωτότυπο τίτλο των Σφυριχτών.