Για το ότι ο Ρέι είναι φτυστός ο πατέρας του, ο Τζακ Νίκολσον, φυσικά δεν φταίει ο ίδιος. Ωστόσο, το ότι ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Τζίμι Γουόρντεν δοκιμάζει τα πάντα για να βάλει την ομοιότητα του γιου με τον διάσημο πατέρα σε δραματουργικά καλούπια, πόζες, κινήσεις, στάσεις, εκφράσεις και εξωτερικά χαρακτηριστικά που παραπέμπουν στη Λάμψη, στο Easy Rider και στο Τελευταίο Απόσπασμα, ακόμα και μικρά τικ εξαιρετικά οικεία ακόμα και σε όσους έχουν φευγαλέα γνώση της φιλμογραφίας του σπουδαίου, «μαρκέ» ηθοποιού, είναι ένα κινηματογραφικό παιχνίδι αχαρακτήριστο, κι αν πρέπει οπωσδήποτε να το χαρακτηρίσουμε, είναι τουλάχιστον άδικο για τον σχετικά νεαρό στον χώρο Ρέι και… οριακό, όπως δηλώνει και το Borderline, ο πρωτότυπος τίτλος του Ψυχάκια – τον εκθέτει, κυρίως για πλάκα, και σηκώνει το φρύδι της δυσπιστίας, όπως ακριβώς ανασηκώνει, με τον διάσημο τρόπο του, το βλέμμα και ο Τζακ. Ο εν λόγω χαρακτήρας, o Πολ, είναι ένας εμμονικός τύπος που θέλει σώνει και καλά να παντρευτεί μια ποπ σταρ στο Λος Άντζελες των ’90s. Συλλαμβάνεται και φυλακίζεται ως stalker με βούλα, αλλά δραπετεύει με τη βοήθεια ενός ογκώδους συνεργάτη με κάλυπτρο ματιού και πλημμελή όραση και μιας ανισόρροπης Γαλλίδας με καλλιτεχνικές φιλοδοξίες, πρόθυμης να κάνει τα πάντα για ένα ντουέτο δίπλα στη Σοφία, την οποία φρουρεί ο Μπελ, δηλαδή ο Έρικ Ντέιν (δεν πείθει με τη ράθυμη αντίστιξη στον γνωστό τύπο του πρόθυμου Σωματοφύλακα). Η οικογένεια του Μπελ και ο πρόσφατος φίλος της Σοφία, ένας μπασκετμπολίστας που αντιλαμβάνεται πως είναι μάλλον αναλώσιμος στην bucket λίστα της κακομαθημένης τραγουδίστριας, κινδυνεύουν από τον Πολ Ντούερσον και τη γελοία συμμορία του, και μετά το χαλαρό ξεκίνημα της ταινίας θα ξετυλιχθεί ένα παρατεταμένο ταραντινικό πάρτι μεταμφιεσμένων στην έπαυλη της Σοφία, σαν κωμωδία τρόμου, πολύ λιγότερο έντονη και αποτελεσματική από το αποφασιστικό Ready or Not, όπου και πήρε το αίμα της πίσω, κυριολεκτικά.
Ένας θεατής ευαισθητοποιημένος στις ψυχικές νόσους αμέσως θα καταλόγιζε ανευθυνότητα στον χειρισμό του πρωταγωνιστή: ο Πολ δεν είναι απλώς ένας μπερδεμένος θαυμαστής, κολλημένος με ένα σέξι είδωλο, αλλά ένας άνθρωπος με σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα που θα έπρεπε να νοσηλεύεται, με βαριά αγωγή και εξίσου προσεκτική φρούρηση. Για τις ανάγκες της κωμωδίας, όμως, στον Ψυχάκια μετατρέπεται σε κλόουν με φαντασιώσεις γάμου και φονικές αντιδράσεις όταν στενοχωριέται, και όλοι γυρίζουν γύρω του, ανήμποροι να κατανοήσουν πότε αρχίζει η παράξενη πραγματικότητα και πότε το σουρεαλιστικό αστείο, σαν μια υποσημείωση του σινεμά της δεκαετίας του ’90 με σιγαστήρα. Ο Γουόρντεν, που είναι σύντροφος της Αυστραλής Γουίβινγκ και προφανώς έγραψε την ταινία ως όχημα για εκείνην, ξέρει να χρησιμοποιεί τη μουσική για να τονίσει και να δέσει τις ιδέες του, κάποιες από τις οποίες είναι διασκεδαστικές από μόνες τους, αλλά ο ρυθμός χωλαίνει και το δράμα χάνει στροφές, όπως περίπου και ο Πολ.
- Facebook
- Twitter
- E-mail
0