Η ισραηλινο-γερμανική παραγωγή που υπογράφει ο Οφίρ Ραούλ Γκράιτσερ χειρίζεται με δέος τη χαμηλόφωνη, σεμνή τραγωδία της απώλειας και με εξαιρετική τρυφερότητα την αγάπη που μοιράζονται άνισα, αλλά καλοπροαίρετα δύο άνθρωποι διαφορετικών προορισμών για έναν τρίτο που χάθηκε αδόκητα.

 

Η ιστορία ξεκινά στο Βερολίνο, όταν ένας Ισραηλινός άνδρας, ο Όρεν, επισκέπτεται ένα καφέ και ζητά από τον ευγενικό ζαχαροπλάστη, τον Τόμας, να τον σερβίρει μία από τις υπέροχες πάστες του και να πάρει μαζί του ένα σακουλάκι με μπισκότα για να προσφέρει στη γυναίκα και τον μικρό του γιο όταν επιστρέψει από τις δουλειές του, στο σπίτι του στο Ισραήλ.

 

Η άμεση έλξη τούς οδηγεί σε μια αποσπασματική σχέση στο Βερολίνο, η οποία διακόπτεται όταν ο Όρεν σκοτώνεται σε αυτοκινητιστικό στην Ιερουσαλήμ. Ο Τόμας παρατάει τη δουλειά του και ζητάει δουλειά στο καφέ της χήρας του Όρεν. Η Άνατ δεν γνωρίζει ποιος είναι και ο Τόμας δεν αποκαλύπτει, από διακριτικότητα και ενοχή, την ταυτότητα και τις προθέσεις που και ο ίδιος δεν είναι ακόμη σε θέση να προσδιορίσει.

 

Ένα ήσυχο κινηματογραφικό κόσμημα που μιλά κυρίως με αφαίρεση για τη δυσκολία της διαχείρισης (και της ανάγνωσης) της δεύτερης ευκαιρίας.

 

Πέρα από το προσωπικό δέσιμο, που επισφραγίζεται από φορτισμένες, καθόλου βεβιασμένες σκηνές προετοιμασίας των γλυκισμάτων στην κουζίνα, εκτυλίσσεται σταδιακά ένα παράλληλο σχόλιο στις εκατέρωθεν κοινότητες των δύο ανθρώπων που νοσταλγούν με διαφορετικό, αλλά όχι εντελώς ξένο μεταξύ τους τρόπο τον Όρεν.

 

Ο Τόμας είναι ορφανός και μεγάλωσε με μια γιαγιά που τον δίδαξε να εκτιμά έστω και το λίγο καλό που μπορεί να συμβεί στη ζωή του, ενώ η Άνατ προέρχεται από θρησκευτικό περιβάλλον που την πιέζει να συμπεριφέρεται με γνώμονα τη γειτονιά, ακόμα και στον επιχειρηματικό προσανατολισμό της.

 

Αυτός εξερευνά, κρυφά, αλλά γενναιόδωρα, εκείνη ασφυκτιά και βρίσκει κάποιον που δεν την κρίνει και φαίνεται να την αγαπά, ακόμη και από άλλη οπτική γωνία. Ένα ήσυχο κινηματογραφικό κόσμημα που μιλά κυρίως με αφαίρεση για τη δυσκολία της διαχείρισης (και της ανάγνωσης) της δεύτερης ευκαιρίας.