Στη δεύτερη σκηνοθετική του απόπειρα μετά τους Δύο Φίλους, ο Λουί Γκαρέλ υποδύεται τον Αμπέλ, έναν δημοσιογράφο που διστάζει ανάμεσα σε δύο γυναίκες: η Μαριάν (η Λετίσια Κάστα, σύζυγός του στη ζωή) του ανακοινώνει πως είναι έγκυος από τον καλύτερό του φίλο, τον Πολ, και τον εγκαταλείπει.

 

Δέκα χρόνια αργότερα, ο Πολ πεθαίνει ξαφνικά στον ύπνο του και στην κηδεία ο Αμπέλ την πλησιάζει με διακριτική πρόθεση επανένωσης ‒ το πάθος ή δεν έχει σβήσει ή αναζωπυρώνεται με έναν μακάβριο, αν και ανθρώπινο, τρόπο. Το πρόβλημα είναι πως η μικρή αδελφή του Πολ, η Εβ (μια Εύα δεν λείπει ποτέ από τέτοιες περιπτώσεις, ειδικά όταν το σενάριο συνυπογράφει ο εμβληματικός Ζαν-Κλοντ Καριέρ), ενδιαφέρεται ερωτικά για τον Αμπέλ και υπονοεί πως η Μαριάν δηλητηρίασε τον Πολ.

 

Με bonus τον λακωνικό μικρό γιο της Μαριάν και του Πολ, ο χαρακτήρας του Αμπέλ προβιβάζεται σε απρόθυμο πρωταγωνιστή ενός χαμηλόφωνου μυστηρίου που διστάζει ανάμεσα στη δημοσιογραφική του περιέργεια και στην αδυναμία του να διακρίνει καθαρά τη συναισθηματική αλήθεια.

 

Ωστόσο, ο Γκαρέλ δεν βλέπει την ταινία του και το τρίο που σχηματίζεται με όρους νουάρ: έχοντας αποκτήσει μια εξειδίκευση στη nouvelle vague με το πορτρέτο του ως Ζαν-Λικ Γκοντάρ στο Redoutable του Μισέλ Χαζαναβίσιους, ο γιος του Φιλίπ Γκαρέλ, ενός ακόμη εκπροσώπου του ρεύματος, απηχεί την τρυφερότητα ενός Φρανσουά Τριφό για να διασχίσει τις δύσκολες σχέσεις και τις δυνατές γυναίκες, ώστε να φτάσει σε μια πειστική λύση του παζλ.