Η Μπέλα Σουάν γιορτάζει τα 18α γενέθλιά της με τον αγαπημένο της βρικόλακα Έντουαρντ Κάλεν, όταν ένα ανέλπιστο συμβάν φέρνει τον Έντουαρντ αντιμέτωπο με την μεγαλύτερη απόφαση της ζωής του: θα πρέπει να την αφήσει, απομακρύνοντας τον εαυτό του και την οικογένειά του από τη ζωή της, για πάντα. Στην προσπάθειά της να ξεπεράσει τη θλίψη της, αλλά και να αναπληρώσει το κενό του Έντουαρντ, η Μπέλα συνάπτει φιλία με τον νεότερό της και αρχικά ευγενικό και τρυφερό Τζέικομπ Μπλακ, για να βρεθεί χωρίς να το καταλάβει μπλεγμένη στον κόσμο των λυκάνθρωπων, οι οποίοι είναι αιώνιοι εχθροί των βρικολάκων. Κι όλα αυτά στο μελαγχολικό, βροχερό, μονίμως φθινοπωρινό Φορκς, ένα χωριό στη μέση του πουθενά, που ανοίγει στο δάσος με τα λαμπερά ξέφωτα που γνωρίσαμε στο πρώτο μέρος, αλλά και σε μια βραχώδη παραλία, που χρησιμεύει ως σκηνικό-κλειδί για δυο από τις σημαντικές σκηνές.

Το ξέρω ότι μπορεί και να το μετανιώσω εξαιτίας κάποιων αφελειών και της συγγραφικής εσωστρέφειας της Στέφανι Μέγιερ, αλλά η Νέα Σελήνη μού άρεσε πολύ γιατί με γοήτευσαν η σκηνοθετική ροή και το ψιθυριστό ύφος της. Ένιωσα τον εφηβικό στεναγμό της ερωτικής απογοήτευσης και την βαριά ανάσα του διλήμματος που συνεχώς θέτει. Οι πιτσιρίκες σίγουρα θα έχουν αλλού τον νου τους και άλλου τύπου διλήμματα και στεναγμούς: να διαλέξουν το σεπτό, χλωμό παλικάρι Έντουαρντ, που με αυταπάρνηση αποφεύγει να δαγκώσει το κορμί της Μπέλα και να της στερήσει την αγνή, γήινη ψυχή που τόσο σέβεται και αγαπά, ή τον πορτοκαλί, αχνιστό, φουσκωτό Τζέικομπ, το νέο αγόρι με τους αυθάδεις δικέφαλους που της αντιπροτείνει κάτι πιο ζωώδες και απτά προστατευτικό, the old fashioned way; Ο Κρις Βάις είναι πιο αρμονικός σκηνοθέτης και δεν βιάζεται να στριμώξει άγαρμπα τους χαρακτήρες σε ένα θρίλερ με αισθήματα και μάχες. Προσφέρει όλα τα παραπάνω, αλλά στέκεται στο ερώτημα της φύσης του έρωτα.

Η Μπέλα είναι γονιδιακά ένα τζάνκι της αδρεναλίνης και, στο κατώφλι της ενηλικίωσης, δεν είναι σίγουρη ποιον ακριβώς τιμωρεί: τον Έντουαρντ, που την εγκατέλειψε για το καλό της, τον πατέρα της, που είναι μαλακός και ανεκτικός μαζί της, ή τον εαυτό της, έτσι που κυνηγάει τον κίνδυνο και το ρίσκο. Χωρισμένη σε τρία ευδιάκριτα μέρη, όπου στο δεύτερο η Μπέλα βογκάει και γλιστράει στον κόσμο του δάσους και στο τρίτο παρασύρεται στη γλυκιά παρακμή των αριστοκρατικών, απέθαντων καθαρμάτων, η Νέα Σελήνη μπορεί να κρύβει έναν συντηρητικό αντισεξουαλισμό στον πυρήνα της, αλλά στην καρδιά της φλέγεται από την παρατεταμένη, σαν την ατελείωτη εφηβεία, ελπιδοφόρα αναμονή του πραγματικού έρωτα, μπλεγμένου στα δίχτυα μιας συμβολικής, παραμυθένιας φαντασίας με πρωταγωνιστές αμαρτωλούς ιππότες και μια μπλαζέ «κόρη» που πεθαίνει να θυσιαστεί στο βωμό της ύψιστης ευχαρίστησης. Είναι άραγε έτοιμη για γάμο;